2009-06-05

Min förening

Jag kom ju direkt från en jordhåla jag, i november 2007. Då kom min matte och räddade min mamma Wilma, mig och systrarna Vilda och Viska. På tal om rädda...ja det var vi! Skiträdda! Vi tryckte ihop i en enda stor katthög uppe på hyllan i Mattes Friggeboda. Vi fick veta att vi hade blivit INSKRIVNA i Föreningen Kattakuten i Norrbotten. Hotellet vi bodde på serverade god mat och hade radio på rummet. Hyfsad standard alltså! Toalett i anslutning till rummet också.

Nåja, nu ska jag berätta att jag nuförtiden är en f.d. föreningskatt. Jag tillhör nu min MATTE och ingen annan(nu ser jag en kråka i trädet).

Men, min förening hjälper många andra katter som har kalla tassar. Nu har vi startat en egen KattiNorrnytt-blogg. Tassa gärna in på www.kattinorr.se  och snoka runt lite!

Ha en bra Fredagskväll, det ska jag ha!

Minus övar sig inför Kattionaldagsfirandet imorgon! Han ska ha en skojig hatt på huvudet tydligen!

Inga kommentarer: